tiistai 26. huhtikuuta 2022

Nyyhkytarina ja 300.000 euron lahjoitus FaceBookissa

Erääseen hallinnoimaani FaceBook ryhmään ilmestyi julkaisu (kommenttina aivan outoon kohtaan), jossa henkilö kuvaili potemastaan kuolemaan johtavasta syövästä ja halustaan lahjoittaa 300.000 euroa jollekulle henkilölle "joltakin tililtä". En ihan niellyt tarjousta joita satelee e-maileissa päivittäin, mitä surkeammilla tarinoilla varustettuina. Puhutin kirjoittajaa ja havaitsin, että hänen tarinansa ei ihan ollut vakavasti otettava, koska mikään muu hyväntekeväisyystaho ei hänelle kevannut. Kelpasi vain helpommin huijattavissa oleva yksityshenkilö. Poistin teksti palstalta vaarallisena.

 --------------------------------FaceBook-kirjoitus---------------------------- 

"Minulla on terminaalinen kasvain, eikä minulla ole kauaa elinaikaa lääkärini mukaan. Joten päätin lahjoittaa omaisuuteni jollekin hyvälle, koska minulla ei ollut lapsia mieheni kanssa ennen hänen kuolemaansa. Tästä syystä haluan tehdä 300 000 € lahjoituksen, joka minulla on jollakin pankkitililläni.Etsin vakavaa ja vastuullista henkilöä, joka olisi kiinnostunut tästä tarjouksesta. Jos olet kiinnostunut, voit kirjoittaa minulle WhatsAppiin numeroon +35841711xxxx."

----------------------------------------------------------------------------------


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Vaarallinen WEB